Vil du starte en virksomhed? Her er en række vigtige trends indenfor iværksætteri
Hvis du længe har haft lyst til at blive iværksætter, er det en god ide at kigge på hvad andre succesfulde virksomheder gør. Vi har nemlig samlet en række af de vigtigste trends indenfor iværksætteri som du kan bruge til at guide dig vejen frem til at blive iværksætter.
Trend 1: Bæredygtighed
En stor trend som der har fået meget opmærksomhed på det seneste, er bæredygtighed og miljøet. Hele verdens befolkning står overfor ét fælles problem og det er derfor blevet et problem som kræver handling fra både private men også virksomheder over hele verden. Èn af vores største CO2 udledere er afbrænding af olie og naturgas og dermed også produktion af tøj og produkter. Mange virksomheder er klar over dette da der også følger en række retningslinjer som man som virksomhed i EU skal overholde, herunder CO2 -Kvoteordningen. Derudover kan man gøre meget ved at bl.a. vælge sine leverandører med omhu og også tænker hvordan man kan drive sin virksomhed så CO2 neutralt som overhovedet muligt. Your World Posters er én af de virksomheder som stræber efter at være så CO2 neutral som muligt. Virksomheden sælger bæredygtige plakater som ikke kun er bæredygtige men også 100% organiske. Dette er én af deres USP’er som er blevet en attraktiv fordel hos kunderne. Your World Posters har bl.a. gjort dette ved at benytte sig af KLS Pureprint som sælger bæredygtige tryksager. Derudover har Your World Posters også tilkøbt sig et licens hos CO2 neutral website, hvor man gennem et medlemsbidrag til CO2 neutral website som hjælper til finansiering af deres globale miljøprojekter, neutraliserer dit websites kulstofemissioner. Virksomheden bestræber sig ikke kun efter at være bæredygtig og CO2 neutral men deres plakater indeholder også citater og motiver som handler om at vi skal værne om miljøet, naturen og de millioner andre dyrearter som også lever på vores planet.
Trend 2: Samme dag-levering
Samme dag-levering er blevet ekstremt attraktivt ved mange brugere og kunder. Faktisk så vigtigt at de ofte fravælger en virksomhed frem for en anden hvis leveringen er hurtigere. Dog kan det være rigtig svært for små webshops med de mindre lagerhuse at levere samme dag da de ikke har mulighed for at opretholde et lager forskellige steder i landet og derfor næsten umuligt med samme dag-levering over alt i landet.
Trend 3: Intelligente webshops
En super vigtig trend for dig som vil øge konverteringsprocenten og virksomhedens upsale, er intelligente webshops.
Hvad er intelligente webshops? Ikke mange webshops gør brug af det og det er en skam. Intelligente webshops hjælper dig og kunderne med at showcase de helt produkter til de pågældende målgrupper. Det vil sige at unge Kasper på 15 år ikke får vist samme produkter som den gamle tante på 65 år. Dette gør din hjemmeside mere relevant og øger chancen for at kunden køber et produkt på dit website. Dog er der den ulempe at den intelligente webshop bruger dataen således at den altid vil vise samme slags produkter til den pågældende målgruppe. Så hvis Kasper pludselig ikke er interesseret i samme produkter men faktisk leder efter noget andet, vil webshoppen stadig vise samme slags produkter som før.
Se eksempler på intelligent løsninger her:
Trend 4: abonnementskoncepter
Et abonnementskoncept handler om at en kunde betaler et fast beløb om måneden og herefter får et produkt tilsendt. Dette ses ofte ved forbrugsvarer så som shampoo, kattemad, osv. Men virksomheder som ikke sælger forbrugsvarer har OGSÅ haft rigtig stor succes ved at benytte sig af abonnementsløsninger til kunderne. Så hvis du allerede ved at dit produkt bliver et hit så at kunderne ikke kan få nok og kommer igen og igen, så gør dig selv den tjeneste at gøre det lettere for både dig og kunden og få implementeret en abonnementsløsning på din webshop.