Video til Facebook-annoncering

3 tips til Facebook-annoncering for den travle iværksætter

Du drømmer sikkert om at kunne nå langt og bredt med din annoncering på Facebook og at se pengene vælte ind og se omsætningen stige? I så fald, vil det kræve mange timers arbejde og at smide mange penge efter Facebook.

Frygt dog ej. – Denne artikel vil kort komme med tre tricks, som du kan bruge til din annoncering på Facebook, som iværksætter. Disse tips forudsætter, at du allerede er i gang med Facebook-annoncering og har styr på det basale som forskellige målgruppetyper, Facebook Pixel, strukturen i Facebooks annonceværktøj mm.

#1 – Prioriter video over billeder

Det har de seneste par år vist sig, at video generelt set bare performer bedre i annoncer end billeder gør. I en artikel hos Hubspot fortæller de f.eks., at de i deres udvalgte cases oplever 20-30% bedre performance, når de kører video over billeder.

Nu tænker du måske, at video lyder dyrt. Det kan det også være, men det behøves det slet ikke at være. For det første er det svært at sige, hvilke videoer, der vil komme til at performe, og hvilke der ikke vil. Det er derfor bedre at have 10 semi-uprofessionelle videoer end at have én god video.

Et andet tip, kan være at lave billeder om til videoer, altså hvor man laver små animarede videoer med udgangspunkt i billeder, f.eks. til annoncer i story format el.lign. Det kan forholdsvist nemt gøres med apps. Facebook anbefaler f.eks. selv Ripl, ellers er det også alternativer som: Unfold, Mojo og Quik.

Video til Facebook-annoncering

#2  – Husk at skrive effektivt – brug EFU-modellen

En af de nemmeste måder at få bedre performance er at blive bedre til copy writing, altså at skrive sælgende tekster. En god måde at gøre dette på kan være den velkendte EFU-model, hvor man opdeler sine beskrivelser af et produkt eller service i tre: Egenskaber, Fordele og Udbytte. Her er det så pointen at man skal starte med at tage den bag fra, nemlig lægge mest vægt på Udbytte, derefter på fordele og først til sidst på egenskaber. Mange har en tendens til at primært at beskrive egenskaber, men man skal huske det klassiske talesprog om at folk ikke køber en boremaskine, men et hul i væggen.

EFU-modellen

#3 – Brug Lead Ads til indsamling af leads

En annonceformat, der i stigende grad bliver benyttet er Lead Ads, men også et annonceformat, hvor der stadigvæk er plads til forbedring og potentiale. Lead Ads fungerer ved, at når brugeren trykker på annoncen, så åbnes, der en tilmeldingsformular op, hvor brugeren f.eks. kan deltage i en konkurrence eller indtaste sine kontaktinformationer for at få tilsendt et white paper. Det smarte er, at modsat normale kontaktformularer, så er disse allerede udfyldt med data fra Facebook (i form af telefonnummer, email mm.), hvilket giver en højere konverteringsrate end ellers. Kan være rigtig effektivt, f.eks. i forbindelse med konkurrencer, hvorefter de indsamlede emails også kan bruges til email marketing.