Mercedes G-Wagon: En bil Classic Star Club ApS har udviklet et speciale i.

Historien om Classic Star Club – Den jyske iværksætters bud på en anderledes bilforretning

Baggrund:

Jeg hedder Emil Carøe Bech Sørensen Fra barnsben har jeg altid været interesseret af mekanik, og jeg har ikke været bange for at få beskidte hænder. Biler har altid fascineret mig, derfor lå det også i kortene at jeg skulle lave et eller andet indenfor denne branche. Da jeg som 15-årig arvede den første bil, så jeg hurtig fidusen i at sælge den og således få en økonomisk genvist. Jeg reinvesterede derfor pengene i en ny bil som jeg derefter solgte og således fortsatte møllen og omfattede nu ikke kun nationale distribution men også internationale handler med import og eksport af biler fra blandt andet De Forenede Arabiske Emirater, Finland, Tyskland, Island og Norge.

Classic Star Club's hovedaktivitet er køb og salg af klassiske Mercedes-Benz'er.
Classic Star Club’s hovedaktivitet er køb og salg af klassiske Mercedes-Benz’er.

Classic Star Club:

Jeg vil gøre min hobby til levevej ved at sælge biler. Det traditionelle bilmarked er hård at indtræde da der er mange store aktører. Jeg vidste derfor at det krævede en anderledes indtrængningsstrategi for at kunne få en del af kagen. Her handles derfor primært med gamle Mercedes-Benz biler. Der er udviklet et speciale i G-klasser, og indehaveren Emil har her en unik viden indenfor dette segment. Det opleves at folk fra hele verden skriver omkring specifikke spørgsmål til denne type biler, og det må altså antydes at Emil har et speciale i G-klasser. Når bilerne skal sælges, er den primære salgskanal Instagram og Facebook. Her har Classic Star Club samlet godt 2300 følgere både nationalt og internationalt.

Classic Star Club ApS skal derfor være en salgsside udover det sædvanlige. Classic Star Club ønsker at være i øjenhøjde med målgruppen, og eftersom at målgruppen er aktiv på de sociale medier, så er det primært her Classic Star Club ApS arrangerer via sin Facebook profil og Instagram side ydermere har virksomheden en hjemmeside. Interaktionen mellem Classic Star Club og følgerne skal ikke foregå som på en traditionel salgsprofil, men nærmere som en slags Klub for bilinteressenter. ”Club” delen har grund i ideen om at man skal være en del af klubben og opslagene lægger derfor op til inspiration og interaktion. Der er daglige opdateringer og langt fra alle opslag handler således også om salg men oftere om sjove bilhistorier, renovationer og små fifs.

Classic Star Club ApS er altså en handelsvirksomhed som sælger og køber biler i ind- og udlandet. For at differentiere sig er der anvendt en anderledes salgskanal med en klubfornemmelse. På sigt skal virksomheden have en urban inspireret forretning som skal være samlingspunkt for de mange events og endda en restaurant på tegnebrættet for at omfavne klubfornemmelse.